Voorpret - Reisverslag uit Holten, Nederland van Dian Foks - WaarBenJij.nu Voorpret - Reisverslag uit Holten, Nederland van Dian Foks - WaarBenJij.nu

Voorpret

Blijf op de hoogte en volg Dian

12 September 2016 | Nederland, Holten

Gambia project (Gunjur)

10 oktober 2016 vertrek ik met 9 andere vrouwen om een vrijwilligersproject te ondersteunen voor Gambiaanse vrouwen.
Een deel van onze groep komen uit de zorg, en zij zullen hun kennis overbrengen op Gambiaanse verpleegkundigen.
Ik maak deel uit van de andere groep, wij gaan de vrouwen haak technieken bijbrengen, hiervoor zijn we in Nederland al met een aantal dames begonnen om 3 babydekentjes te haken met granny square's.
Ons schema ziet er als volgt uit
10-10 vertrek van Schiphol om 17.15 uur, aankomst in Banjul 22.05 uur
11-10 beginnen we met een ochtendwandeling om de omgeving te verkennen, en de mensen van het project te leren kennen. In de namiddag maken we kennis de Kajabang vrouwen die Engels leren, zij willen in staat zijn medische kennis over te brengen op hun kinderen.
12-10 's Ochtends gaan we vogels spotten bij Bolong Fenyo, daarna gaan we terug naar het project voor een lunch, 's middags gaan we met een bootje de Kartong rivier op, dan kunnen we ofwel het pelikaan eiland bezoeken of een reptielen farm.
In de namiddag gaan we de Kajabang vrouwen ontmoeten en hun tuinen bekijken.
's Avonds is er een djembé workshop bij het kampvuur.
13-10 hele dag excursie, als eerste naar Mbolo women's development center, een museum bezoeken, eventueel een apen verblijf, en een batik fabriek bezoeken, daarna bezoeken we de markt in Kotu.
Rond een uur of 6 zijn we weer bij onze verblijfplaats
14-10 Bezoek aan een kleuterschool om activiteiten met de kinderen te doen. Daarna terug naar het project voor de lunch, werk met de Kajabang vrouwen of de Yorof vrouwe.
's Avonds een dansavond en een beetje snuiven aan de Gambiaanse cultuur.
15-10 hebben we een batik